2020. június 22., hétfő

Így választottam nevet a kislányomnak


11 hónapos most a delikvens, és emlékszem, egy évvel ezelőtt még mindig kérdés volt, hogy hogyan is fogják hívni?! Már  a 8. hónapon is túl voltunk a babavárásban, amikor is a kérdésre, hogy mi lesz a neve, válasz helyett elsírtam magam: nem tudom! 


Totál lelkiismeret-furdalásom volt, még neve sincs ennek a gyereknek, pedig maholnap megszületik! Azt csak zárójelben teszem hozzá, hogy valamiért nagyon tartottam attól, hogy esetleg hamarabb érkezik, és akkor a kórházban kell kitalálnom, de végül még rá is húztunk egy hetet.

A kisfiamnál, aki az idősebbik gyerek a családban, sosem volt ez kérdés, már akkor tudtuk, amikor még úton sem volt, abszolút egyetértés volt köztünk a férjemmel a névválasztás ügyében. Mikor azonban a kislánnyal várandós lettem, teljes volt a homály. Lánynevekkel valahogy nem készültem :-) 

Én a sajátomat sosem szerettem, ezért különös gonddal álltam neki a megfelelő keresztnév kiválasztásának.

Legyen különleges, de ne nyakatekert. Legyen nőies, de ne túl primadonnás. Lehessen becézni, és külföldön is megértsék, ne csak a fejüket csóválgassák az emberek: ez most fiú vagy lány?! És persze legyen szép a jelentése is.

De hiába lapozgattam a naptárt, olvasgattam a neten a népszerű nevekeről szóló összefoglalókat, mert hiába tetszett mondjuk egy név, vagy eszembe jutott róla egy régi (de nem túl kedves) ismerős, vagy a vezetéknévvel nem passzolt, vagy a férjem utálta már első hallásra. Felírtunk többet, mondogattam, ízlelgettem, de valahogy nem volt az igazi egyik sem. Közeledett a szülés időpontja, de még mindig nem tudtam megszólítani a pocaklakómat, maradt a "kislányom". 


kép: Kelly Sikkema / Unsplash

Az idő szorított, és én egyre jobban kétségbeestem. Mindenkinek volt valami jó tippje, a szomszédoknak, a barátnőknek, a rokonoknak, és persze nem féltek megosztani a jobbnál jobb tippeket velünk. Csak egyre jobban elbizonytalanodtam. A név determinálja a sorsot, és alapesetben keresztnevet nem nagyon szoktunk változtatgatni, ebből indultam ki. Így a választásomnak tökéletesnek kell lennie -ezzel meg csak még jobban stresszeltem magam. Aztán egyik este, miután a nagyfiút lefektettük, ismét elkezdtük böngészni a neveket, de úgy gondoltuk, akkor már csináljuk szisztematikusan, kezdjük az A betűsekkel. És az ábécé első betűjéből a sor végére sem értünk, meglett az igazi! Nőies, dallamos, gyönyörű a jelentése és még nemzetközi is: Amanda.


Első perctől imádom, ahogy a kislányomat is: amint először megpillantottam őt, tudtam, hogy a legjobbat választottuk.


Aztán majd pár év múlva kiderül, neki is ennyire tetszik-e, vagy elkezdi használni a második nevét - mert azért biztosra akartam menni, végül két keresztnevet adtunk, meghagyva a szabad választás lehetőségét. 


Ti milyen szempontok szerint választottatok nevet a kicsiknek? Meséljetek!



kiemelt kép:  Katie Emslie - Unsplash

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése