2018. július 15., vasárnap

"SzivárványAnyu vagyok"


Timi többek között pilates oktató, és egy mozgásstúdióban ismertem meg, ahol én jógaórákat, ő pedig pilatest tartott. Már várandós voltam a kisfiammal, amikor megkeresett, hogy stúdiót nyit, nem lenne-e kedvem nála is órákat adni. Kedvem épp lett volna, de akkor már erősen visszafogtam az oktatást, így megírtam, mi a helyzet: már nagyon terhes vagyok, és nem vállalok új órákat. Kedvesen gratulált, de a válaszát megkönnyeztem, mert azt írta, ő is babát várt, de nem úgy alakult, úgyhogy babázás helyett lesz most új vállalkozás, saját stúdió. Bár nagyon szívbe markoló volt, a sorok mögül mégsem elkeseredettséget, kétségbeesést, hanem valami nagyon mélyről jövő erőt éreztem. 
Körülbelül egy évvel később találkoztunk újra, amikor a stúdiója adott helyett egy Anyaklikk-eseménynek. Mosolygósan, és ... pocakosan nyitott nekünk ajtót. Nem volt könnyű az út idáig, de ezt elmeséli ő, az első SzivárványAnyu-találkozón pedig akár személyesen is: 



 


"SzivárványAnyu az, aki a Szivárványbaba anyukája. A Szivárványbaba veszteség után érkezik egy bátor édesanya életébe örömöt és csodát hozva, épp ahogy egy szivárvány bukkan fel az égen a vihar után. SzivárványAnyu vagyok.


A veszteség fájdalma komoly önismereti és lelki munkára ösztönöz minket annak érdekében, hogy a szivárványbaba már egy nyugodtabb, boldogabb, békésebb nő életébe köszönthessen be. Az útja és története minden nőnek más, de a cél ugyanez: újra önmagunkkal egységben és szeretetben lenni, szivárvánnyal az égen, kisbabával a kezünkben. A történeteink nem rémtörténetek, nem egy beteg elme találta ki őket, hanem a fondorlatos sors alakította így a szálakat. A történeteink tanulságosak, mert a gyógyulásról szólnak. Veszteség számtalan formában érhet minket az életben, a megküzdési stratégiánk, önismeretünk, jövőbe látásunk segíti, hogy megbirkózzunk bármivel, ami jön. Amit a folyamatban tanulunk, az később javunkra válik.


A fájdalomról beszélni kell, az érzelmeket tálcán kell kínálni, nem szabad hagyni, hogy a szégyen, bűntudat érzése elevenen emésszen fel. Mikor azt hisszük egyedül vagyunk, elzárkózunk, félünk. Pedig az, ami velünk történt, másokkal is megesett már és az ő erejükből meríthetünk, vállukra támaszkodhatunk, terhünket megoszthatjuk.


Mikor velem 2016-ban közölték, hogy a kisfiú magzatom beteg, azt hittem, ilyen még a történelemben nem történt soha senkivel, legalábbis nem egy ennyire egészségtudatos, sportos, intelligens, maximalista nővel, mint én. 2016-ban azt hittem tökéletesen egyedül vagyok. Írni kezdtem, hogy hátha valaki valahol meghallja, mennyire fáj a szívem. Írni kezdtem, mintha a velem történtek ismeretében veled már sohasem történhetne semmi rossz. Írni kezdtem, hogy ha meghallod azt, amitől jéggé dermedsz, legyen hova fordulnod, és soha ne érezd magad egyedül!


 


[caption id="attachment_3107" align="aligncenter" width="600"] kép: Stas Kulesh - Unsplash[/caption]

 


A szivárványig sokszor keserves az út, néha teljesen elképzelhetetlen, néha talán végképp le kell mondani róla és egy másik fajta szivárványt keresni, de a végén, ha beleállunk a folyamatba, ha kapaszkodunk, ha figyelünk, ha megnyílunk, ha mindent kiadunk, végül elfogadjuk, megbocsátjuk és szeretetteli részünkké tesszük, ami velük történt, akkor újra boldog, csodákkal, fénnyel és akár kisbabákkal teli életünk lesz.


A SzivárványAnyu vagyok, SzivárványAnyu leszek találkozóig a Lelkem szottya blogon át vezetett az út. Lett egy kis közösség, akikkel együttszenvedtünk, együttbabáztunk és akiket jó lenne megismerni. És találkozni sorstársakkal, együtt épülni, beszélgetni, egy közösségben lenni. Érezni, hogy tartozunk valahova és ide mindenki befogadunk, akit az élete bármely területén veszteség ért, de szeretne előre lépni, feldolgozni, erőt meríteni és végül gyönyörködni az ő szivárványába."


 


A találkozó ideje 2018. július 28. szombat, 10:00-től. Helyszíne a Pilates Másképp Stúdió, IX. kerület Nagyvárad tér. A program tervezete és minden részlet megtalálható a Facebook eseményben is.


A rendezvény ingyenes, de regisztrációt kérnek e-mailben: csepelyt@gmail.com


 


Tervezett program


10:00-11:30 Ismerkedés, bemutatkozás – kinek mi a története?


11:30-13:00 Eddigi életed és jövőbeli terveid ábrázolása kreatív eszközökkel – ismerjük meg egymást jobban


13:00-14:00 Mint a fonóban…ebéd, babázás, apázás


14:00 Babás pilates torna vagy előadás szülés és sport témában


 15:00 Babás hangfürdő


16:00-től kötetlen beszélgetés


A résztvevőket tombola és különböző kedvezményes kuponok, ajándékok várják!


 


(a kiemelt kép Timi sajátja, kérünk, hogy engedély nélkül ne használd!)

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése