2016. augusztus 5., péntek

Szépség várandósan - milyen kozmetikumokat használok kismamaként?

Amikor a várandósság ténye kiderül, a legtöbben elkezdjük fullba nyomni a biót, igyekszünk odafigyelni, hogy természetes alapanyagokból készülő termékeket használjunk, valamint fokozottabban ügyeljünk a személyes higiéniánkra, és ez nem amolyan úri kedvtelés szerintem, hanem puszta elővigyázatosság.


Amikor már ketten vagyunk, nemcsak magamra kell odafigyelnem - és ez nemcsak a táplálkozásra vonatkozik, hanem test-bőr-és szépségápolásra is. A nők szervezete sokkal sérülékenyebb ilyenkor, nem mindegy, mit kenünk-masszírozunk-rajzolunk magunkra. Bár a bőrgyógyász szerint nincs olyan, hogy természetes kozmetikum, azért az összetevőket nem árt elolvasni vásárlás előtt. 


[caption id="attachment_411" align="aligncenter" width="600"]kép: info.ecodivabeauty.com kép: info.ecodivabeauty.com[/caption]

Zuhanyzás


Őszinte leszek, a babavárás előtt nem nagyon voltam tudatos pl. a tusfürdők kiválasztásában, arra azonban mindig ügyeltem, hogy parabénmentes terméket használjak. (Próbálkoztam ugyan natúr szappanokkal is, de nekem eléggé kiszárították a bőrömet). Nagyon szerettem az Yves Rocher Jardin du Monde sorozatát, ez árban is baráti, és rengeteg illat közül lehet választani. Amikor terhes lettem, áttértem ugyanennek a márkának a bio változatára, de végül a nagy kedvencemet ajándékba kaptam, egy Weleda mandulaolajat tartalmazó tusfürdőt. A mandulaolajra egyébként többen esküsznek, ha terhességi csíkokról van szó, szóval igazi 2in1, azt hiszem egy darabig ezt fogom most használni. Sőt, a Weledának vannak kifejezetten várandósok részére ajánlott kozmetikumai. 


 


[caption id="attachment_383" align="aligncenter" width="166"]weleda-mandula-sensitiv-tusfuerdo-200-ml-220270-hu kép: weleda.hu[/caption]

 


Striák


Több ismerősöm ajánlotta megelőzésképp a mandulaolajat, elsősorban a 100% tisztaságút, de mivel nem tudtam eldönteni, milyen kiszerelést-márkát válasszak, körbenéztem a komplexebb készítmények terén is. Így találtam meg az Eucerin kifejezetten striákra ajánlott olaját, és úgy tűnik, eddig bevált, bár azt gondolom, hogy hajlam kérdése is, mennyire leszünk csíkosak. 


[caption id="attachment_386" align="aligncenter" width="600"]eucerin kép: eucerin.hu[/caption]

 


Dezodor


A fújósakat már egy jó ideje elfelejtettem, és többféle golyós dezodor kipróbálása (és számtalan csalódás) után találtam rá a Body Shop epres golyós deójára. Ez nekem abszolút bevált, nem túl gyümölcsös és nem is tolakodó az illata, egész nap hatékony marad, cserébe felkenéskor kicsit ragacsos. A Body Shop termékeit egyébként is nagyon szeretem, bár az árak az átlagosnál kicsit magasabbak.


[caption id="attachment_409" align="aligncenter" width="450"]kép: the-body-shop.hu kép: the-body-shop.hu[/caption]

 


Napozás


Ebben az időszakában a bőrünk is érzékenyebb a külső hatásokra, a megnövekedett hormonszint miatt a színe is hamarabb megváltozik. Bár nekem "elég jó bőröm van" :-) (könnyen lebarnulok és szinte soha sem égek le), kevesebbet vagyok napon, inkább az árnyékban időzöm, és most még egy kicsit magasabb faktorszámra is kapcsoltam. Mivel tartottam tőle, hogy a pigmentáció a terhesség alatt még szembetűnőbb lehet pl. az arcon, kifejezetten arcra való napkrémet is vettem a nyaralásra, hogy elkerüljem a sötét foltokat. Az Eucerin és a Decléor között vacilláltam, végül előbbit választottam - persze mindenki találhat a bőrtípusának megfelelőt. Ha nagyobb gyógyszertárban szerzed be, még segíteni is tudnak, ha bizonytalan vagy. 


 


[caption id="attachment_389" align="aligncenter" width="600"]kép: totalwomenscycling.com kép: totalwomenscycling.com[/caption]

 


Smink


Itt is érvényes, hogy fokozottabban figyeljünk arra, hogy inkább hipoallergén készítményeket használjuk, ami az érzékenyebbé vált arcbőrt sem üti ki. Én azt gondolom, hogy attól, hogy valaki várandós, még ugyanúgy joga van nőnek maradni, és ha a sminkelés része a nőiségünknek, ne adjuk fel - itt is lehet körültekintően, natúrkozmetikumokból választani. Tapasztalatom szerint már egy leheletnyi szempillaspirál is sokat javít az összképen :-) A rúzsokkal viszont bánjunk óvatosan: kutatások szerint a piacon levők 60%-a ólmot tartalmaz. A ZAO biosminkekről jókat olvastam, hamarosan ki is próbálom majd, a csomagolásuk szerintem szuper ötletes, kár, hogy csak rendelni lehet. Addig maradok a DM-ben is kapható Alverde cuccoknál. 


[caption id="attachment_399" align="aligncenter" width="600"]kép: koidrogeria.hu kép: koidrogeria.hu[/caption]

 


Folyó ügyek, intim higiénia


Többek között a védőnő is felhívta a figyelmem, hogy nyilvános mosdók használatakor - legyen bármennyire tiszta és kulturált - mellőzzem az ott bekészített WC papír használatát. Mindig legyen nálam saját papírzsebkendő, intim törlőkendő, mert ki tudja, "a takarítónő hányszor ejtette le azt a tekercset a padlóra, mielőtt berakta az adagolóba" (idéztem). A Krémmánia terméktesztjén a legjobban a Libresse teljesített, én néha a Lactacyd kendőjéből is veszek, mert nagyon tetszik a kis kiszerelés, kényelmesen elfér egy kisebb táskában is. 


[caption id="attachment_393" align="aligncenter" width="600"]kép: http://blog.kremmania.hu kép: blog.kremmania.hu[/caption]

Testápolás


Testápolóból nem találtam még igazán jót, amit most használok, azt meg már nem is lehet kapni, a következő kiválasztásakor szerintem mindenképpen szem előtt tartom majd a Tudatos Vásárló terméktesztjét, amit itt tudsz elolvasni.  Ha pedig van jó tipped, bevált terméked, amit szívesen használsz, akkor bátran oszd meg kommentben!


 


kiemelt kép: dropdeadgorgeousdaily.com

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése